Thursday, November 19, 2009

Syarat gubahan spontan

"wah! banyaknyer makcik-makcik ni bawa barang nak gubah!"-hati berkata.

jeling kiri kanan..


tengok meja aku....kosong!


yang ada cuma kain ela dan jarum peniti yg diberi siap oleh pihak anjuran.


makcik sebelah menyebelah takut la tu kat aku..aku gubah hantaran hanya bawa bakul dan telekung saje. aku pulak tak mahu kalah buat muka konfiden, hati waja, kental, lagak profesional. kalau tahu dek anuar zain ni..mau aku dijadikan pilihan bakal isteri dia.

pertandingan bermula aku lagak tenang tak sudah. hingga la ke tamat. aku masih lagi lagak tenang. tenang tapi berombak. jangan pikir dlm ombak xde ikan yu!

sedang leka aku menggubah. tetiba jarum sebekas jatuh. jatuh berterabur jarum. dalam sibuk aku. aku cuba gak kutip guna kaki. tengok jam. owh,baru luak 10 minit rupanya. aku tunduk aku kutip pakai tangan lak jarum tu. "adik!!! tak payah kutip! xde masa ni..fokus pada gubahan je..jarum tu xpe biarkan je, biar saya kutip". owh! ok. baru aku tahu. syarat² pertandingan gubahan hantaran. tak boleh kutip jarum yang berterabur. tu baru satu.

"boleh buka kasut kalau tak selesa nak gubah!". heh. time pertandingan dah stat baru la terhegeh-hegeh nak kabor. dah la aku pakai high-heel. kalau aku tahu awal-awal lagi aku pakai selipar pergi pasar jek. syarat ke-2 boleh berkaki ayam semasa menggubah.

meja kecik sebab tu la jarum aku berterabur tadi. damn! "puan-puan kalau tak cukup ruang untuk menggubah boleh la buat kat bawah, lantai". sekali lagi, apsal tak kabor awal²?? terus aku jatuhkan semua barang gubahan ke lantai. aku nak menggubah kat lantai jek. bersila lagi best. pihak lawan begitu kagum melihat tindakan spontan aku. syarat ke-3 diberi duduk bersila di lantai semasa menggubah.

syarat ke-4 dan terakhir, boleh snap gambar bersama rakan sepejuangan. ngeh³. syarat ni yg aku loike. pihak lawan begitu cemburu melihat aksi spontan aku bila di depan kamera.


tahun depan kalau ada lagi.. akan aku guna pakai syarat spontan yang diberi oleh pihak penganjur..

11 comments:

  1. mana scene bagi2 adiah..??

    oh maaf. lupa.
    lu dpt yg paling kecik~

    ReplyDelete
  2. scene dapat hadiah perkara biasa~
    hello! tolong skettt..
    sila lihat entry lepas..hadiah besar tau wa dapat..heh

    ReplyDelete
  3. ha ha ha.. terbayang ko bersila then jeling musuh sebelah nye gubahan. dah siap k elom agaknya.

    ekekekeekek

    ReplyDelete
  4. gambo mana wei...
    nak nengok gubahan lu yg mantop tu

    kekekke

    lu bersila..tak ada pakwe hensem dok usha ker?

    ekekkekeke

    ReplyDelete
  5. best gubah bunga. tp nk jaga tu leceh sket

    ReplyDelete
  6. bila?
    mo ajar gua gubah bunga

    ReplyDelete
  7. hahahaha.

    aksi tercucuk2 jarum yang berterabur takda ka?

    ReplyDelete
  8. wa syak..lu mesti main lipat2 jek telekung tu kn..
    tu dpt saguhati jek..
    hahahahah!

    ReplyDelete
  9. tedi,
    ekeke..makcik² tu sume dah masuk byk kali la pertandingan gini..wa ke first time

    yanie,
    sume gegurl la weh..gubahan eh? xnak tunjukkkk..

    sitie bum bum,
    tak payah jaga..dah siap tu wat tak tahu je..hehehe

    jo,
    wa gubah hantaran la..bukan bunga..

    yobsumo,
    wa tak tercucuk pun la..wa kebal masa tu..hahaha

    hanie,
    betul la tu..hahaha

    ReplyDelete