Monday, September 7, 2009

Tag versi puasa

saje je aku peram tag ni sampai pertengahan bulan ramadhan..
thanks ya cik hanie mak enon ku cayang..
tag mu sungguh gebu sama mcm tuan dia yang mengetag aku..

5 perkara yang anda suka tentang bulan puasa:-
  • bulan puasa ni aku jadi berani sbb xde antu
  • makan kuih time berbuka..bulan lain makan kuih pagi² je
  • sahur! makan pagi² buta
  • get ready nak buat kuih raya tunjuk.."nak tu satu,tu satu, yg tu pun satu, yg ni pun ye" (sambil menunjuk guna jari telunjuk)
  • shopping baju raya

5 perkara yang best masa bulan puasa:-

  • mahir teknik penyamaran ninja
  • duit banyak habes
  • dengar lagu raya
  • borong kasut raya
  • seminggu je leh mamam

5 jenis makanan/minuman yang wajib ada masa berbuka puasa:-

  • roti jala ibu
  • nasi
  • air manis²
  • kurma
  • roti john

5 perkara yang wajib anda lakukan sebelum berpuasa:-

  • korek idung
  • niat puasa
  • makan
  • dalam hati tertanya-tanya family sahur pe
  • berkebun jap kat farmville

5 cerita best/tak best puasa anda:-

  • duit manyak habes lo (tak best)
  • time piot sama je mcm puasa gak (tak best)
  • ngantok sebab bangun sahur (tak best)
  • mengajar aku erti kesabaran (best!)
  • menahan lapar dan dahaga (best!)

5 orang yang terpaksa bocorkan rahsia puasa diorang:-

  • kak yus
  • arabella
  • jo
  • pari² syurga
  • yanie putrajaya

aku tag sang gadis je.. sebab sang gadis mmg mcm² pe'el di bulan puasa ni..hahaha

sila buat homework ye!

9 comments:

  1. seb bek aku tgh ade mood nak jawap tag..huhu

    ReplyDelete
  2. laki lgik byk pe'el tau
    sbb xdpt mc cm p0mpuan.hu3

    ReplyDelete
  3. gua nak semayang terawikh ni...isk..isk...
    tok imam, tunggu gua....

    ReplyDelete
  4. hahaah..bagus2...
    nt wa tag lu lg... :P

    ReplyDelete
  5. ninja arr sangat...
    meh berguru ngan akak nie..
    kang bolih bertukar jadi otomen taro..

    p/s rasa macam nak ajak gi jalan lagi arr..
    nak tak? nak tak?

    ReplyDelete
  6. dah agak dah..
    nama wa tersenarai di sini
    hahhaha
    sebab wa dah dapat SMS lu
    kekeke

    ReplyDelete
  7. ghitewww erk.. ehehe, salam ramadhan akak liliyuli ittewww

    ReplyDelete
  8. arabella,
    jawab! jawab!

    sharamli,
    sama² byk pe'el..

    jo,
    jgn nak lari ye..sila buat..

    hanie,
    oit..berapa byk daa~

    sayanghasni,
    berguru ngan akak tuk jadi otomen taro?
    owh nehi pria karenga..hahaha

    yanie,
    lempang mau??

    en_me,
    salam ramadhan juge en me ittewww =)

    ReplyDelete