Tuesday, September 15, 2009

Bas

hari ni aku balik tampin. hari sabtu aku balik rumah tokbak kat segamat bersama famili. sedar tak sedar kita dah nak raya kan? sekejap je rasa. macam tak sempat nak buat pape pun. shopping tu sempat la. huhuhu. maaf la kengkawan yg ada invite aku berbuka bersama tapi aku tak dapat nak penuhi permintaan. atas sebab tertentu. dah². jgn nak nanges²!


dari start belajar kat key el. aku mula belajar naik bas express. kat tampin hanya ada satu jek bas express yg ada iaitu transnasional. 2 tahun lebih la aku naik bas transnasioanal tu ke key el. penah jugak kena tinggal gara² tgk cite ali setan 2. mmg setan ar cite tu. abes aku kena tinggal bas. cilakak! aku tak nak cite skrg camne aku kejar bas tu pada masa tu. tunggu entry akan datang..


start keje aku tercampak kat batu pahat. xde bas pun terus ke tampin. hanya ada bas orked saje ke melaka. ye! nama bas tu sama ngan anak apei. hehehe. 2 tahun aku terkejar-kejar bas tu. bas ni aku tak pernah tertinggal sebab aku slalu cabut awal time opis. hahaha. itu cerita dulu. cerita dulu ngan cerita skrg mana sama.


sekarang aku bekerja di JB. aku beralih semula mencari bas transnasional untuk pulang ke pangkuan ayahanda dan juga ibunda sebulan sekali. 4 jam perjalanan. kebas punggung aku. hari tu kan aku de balik tampin dlm bulan puasa ni gak kan. aku nak balik semula ke JB ni bas kol 1.45pm. time tu aku tak prektis teknik ninja lagi. sedap² berpuasa lagi. rupanya drebar bas tu tak puasa. cis! tak guna punya lelaki. tak malu lak tu dia berenti R&R untuk beli keropok. aku masa tu dok agak depan la jugak. aku dengar la dia kunyah kopok tu. krap! krap! krap! mmg cilakak! dah tua bangka pun tak reti nak puasa.


ish..tetiba lak aku hot bila sampai part drebar bas ni. k la u ol..aku nak reda kan hot aku ni. sekian..

15 comments:

  1. tak aci gila lu ni cuti awal...
    cis...cis...cis...

    ReplyDelete
  2. weiiii sakan ko cuti yer...tak agak2...

    btw aku pantang betui la laki tak poser ni!!

    ReplyDelete
  3. hahahahaha...gua tak sabar nk tggu lu citer camne lu kejar bas...hahahaah

    ReplyDelete
  4. musafir tak payah puasa dia kata...

    ReplyDelete
  5. selamat pulang ke pangkal jalan yer..

    hehehhe...

    ReplyDelete
  6. lama gaban tak naik bas xpress..

    ReplyDelete
  7. driver bas transnasional memang lahanat.
    celaka macam babi.

    ReplyDelete
  8. mcm mana agak nyer ghupe lu lari kejar bas....?

    hahhahha mesti ayu mcm gula kapas....

    kekkekke.....wa sanggup tunggu n3 lu citer mcm mana lu kejar bas tu...hahaha

    ReplyDelete
  9. tau nt lu berskendel ngan abg driver bas??

    kahkahkahkah..

    ~~nape wa dh start terbyg aksi lu kejar bas ni..hahaha

    ReplyDelete
  10. Tak salah pun dia berbuka.. Sebab dia kan musafir.. Kecah la..

    ReplyDelete
  11. 2, 3 KUCING BERAYA..
    MANAKAN SAMA SI TIKUS RAYA..
    2, 3 HARI LAGI NAK RAYA..
    AMPUN DAN MAAF DARI SAYA..

    TERLEBIH BISA TUTUR BICARA..
    DISIMPAN JANGAN AMPUN DIPINTA..
    SYAWAL DINANTI BERSAMBUT RIA..
    IKHLAS DARIKU YANG CANTIK JELITA.

    ReplyDelete
  12. jo,
    sila jeles sebaik mungkin..hahaha

    arabella,
    nak abeskan cuti aku je la..hahaha

    azizee,
    cite tak best pun..

    apei,
    tengkorak dia la tu..hahaha

    pari²syurga,
    ye la...cilakak! hahaha

    tedi,
    sebab lu tak merantau..

    ReplyDelete
  13. keri,
    kat fesbuk lu bising² pasal bas tu kat sini pun? hahaha.. giler marah lu kat bas..

    yanie,
    cite kejar bas tu tak best la wei..tak payah tunggu~

    hanie,
    dia yg ngorat ai..ai tak suka la yu..
    hahaha

    sharamli,
    puasa la sayang oii..

    amin,
    yg ko tetiba nak jadi kawan drebar bas tu nape? hahaha

    ierma,
    ape tadaa tadaa? lempang mau? hahahaha

    sayanghasni,
    saya pun jelita jugak..hahaha

    ReplyDelete