Thursday, May 27, 2010

Lelong gila-gila



awal bulan mei hari tu aku pergi la dia suatu gedung jakel di segamat. nak beli kain untuk buat baju raya. raya nak dekat lah katakan. buat awal-awal senang. nanti bulan puasa ibu leh duk relax. yes, ibu yang buat baju kurung dan baju melayu johor untuk famili. dari umur aku kecil lagi aku selesa berbaju kuraung hasil dari tangan ibu.

ramai gila orang. berasak-asak. walaupun jakel tu pasang ekon. namun, berpeluh juga. sudah tentu ramai kaum ibu-ibu yang pergi. kenapa aku memilih jakel segamat? jakel segamat adalah tempat mula-mula skali bertapak. kemuadian barulah banyak cawangan di buka. aku dan ibu memang dah serasi dah ngan jakel segamat ni. boleh minta tawar harga. best!


RM100 sepasang hadiah lagi sepasang. hehehe. pandai kan mereka letak harga? semacam menarik tapi kelakar juga bila baca.


haaa..tengok la tu. sume kain lelong dengan harganya sendiri mengikut jenis kain. lelong gila-gila!! kain sume cantik-cantik weh..




7 comments:

  1. salam..huh gila tengok kain..... kalau saya mau borong 10 helai

    ReplyDelete
  2. ye ker beli kain tuk baju raya?
    bukan beli kain utk BERTUNANG ka cuti skolah nih

    hehehhee

    ReplyDelete
  3. heheheheheh bertunag ekk.....

    ReplyDelete
  4. baju raye tahun niey wane pe along ?

    ReplyDelete
  5. err..kaler baju tu x same ngn kaler langsir kn??
    ker same ngn sofa??

    ;P

    ReplyDelete
  6. peh...shopping sakan la tu??

    ReplyDelete
  7. alimaz,
    hehehe..sama la saya..kalau boleh sume nak kan? kan? hehehe..

    yanie,
    bukannnnnnnnnn...lom masanya lagi laaaaa..

    ezam,
    bukan la. yanie propa jek tu..

    nana,
    warna-warni la dik..

    sepet,
    hahaha...tidakkkkkkkkkkkk...

    jo,
    tu shopping kain ye..kain...bukan sakan..ekeke

    ReplyDelete