Thursday, May 21, 2009

Lauk oh lauk..

Tadi baru kejap aku pergi beli nasi bungkus tapau pakai polistrin. Selalu aku tapau bersama-sama akak Su. ya! aku suka panggil dia 'akak Su'. sejak akak su dalam pantang skrg ni dia terpaksa bercuti atas kerelaan sendiri tanpa disuruh. aku tapau ngan Mcik @ kak Pah tadi. Pergi restoran afira,kat situ peberet aku adalah kentang goreng garing-garing. pergh! sekali kunyah kentang tu bunyik dia macam makan kopok twistis. krap! krap! krap!

Masa sedang asyik main² pegang senduk ceduk lauk. tetiba jari aku rasa semacam melekit. "aduyai!" separuh berbisik aku. jari aku terkena lauk sedikit. cari kain lap tak pula jumpa. slalu ada je kat celah-celah mangkuk. (sebenarnya tak cari pun kain lap tu..hahaha!) aku biar kan je jari aku bermesra ngan lauk nan sedikit yg ada ni sementara waktu. pas setel sume amek lauk pauk. aku pergi ke kaunter bayar. dalam perjalanan aku ke kaunter bayar tu aku terkesat jari aku tadi kat dinding. automatik! sungguh ajaib. hilang kesan lauk di jari aku secara mendadak.

harap² xde sape yg nampak kelakuan auto aku tanpa disedari itu. aku tak sengaja terkesat kat dinding tu..maaf.

notatumit: len kali buh kain lap di setiap sudut ye wahai tokey kedai..

14 comments:

  1. hahahaha!!
    tu kl bakal mak mentua tgk..
    rejek!! :P

    ReplyDelete
  2. kuang asam lu..nak je aku kesat kat muka ko lauk kat jari aku tadi? hahaha

    ReplyDelete
  3. tah2 ad 0rg tgk td..sah dy ckp xsen0n0h punya p0mpuan..hua3

    ReplyDelete
  4. kakakakaka.... ceh.... perangai.....

    ReplyDelete
  5. peel lu sama pesen la ngan wa
    hahaahahhaahah!

    ReplyDelete
  6. nasib baik ko tak pergi ngan boifren..
    kalau dia nampak tu..
    sure dia akan tahu sapa yang rosakkan kaler dinding rumah dia..
    masa tu dia tak caya yang conteng dinding tu anak2..
    "ini musti emaknyer yang buat nie"

    ReplyDelete
  7. entah2 kat rumah pun lu buat mcm tu, lepas makan lap ajer tangan kat dinding. bukan leh cayer ni!

    ReplyDelete
  8. apolak lauk eh melekit...
    basi dah ke...?
    ekekekekke

    ReplyDelete
  9. REJEKKKKKKKKKKKKKKK!!!! Memang takleh blahhhhh

    ReplyDelete
  10. sharamli,
    tu ar..aku de syak ada sorang akak ni...haih! saspen...hahaha!!

    datopadukamasri,
    tak sengaja la..sape suh tokey kedai tu tak letak byk² kain lap..hahaha!!

    ierma,
    give me five! prap! yes aku ada geng..hahaha!!

    sayanghasni@yus,
    kalau saya dah jadi ibu mcm akak nnt saya tak buat dah la..percayalah..hahaha

    apei,
    mana ada! kat rumah tak buat okey! aku siap² dah stanby tisu or kain kat rmh...tak caye tanya hosmet@ibu..

    inn,
    tak basi la..jari dari kering jadi basah..tu yg ckp melekit tu..huhuhu

    husni,
    aku pun tak leh blah gak..tak sengaja lah..hahaha!

    speedrider,
    eleh ko! aku tak sengaja lah! haih! ni first time aku terbuatlah..haih!!

    ReplyDelete
  11. gile selekeh lu...!
    cmne gua nak apgred jadi makwe nih??

    ReplyDelete
  12. oitt..bubuh la kotak jerit sebijan..
    snang wa nk sepah2 blog lu nih..
    hahahahaha!!

    ReplyDelete
  13. paiseh,
    aku tak sengaja lah..tak payah nak apgred bagai..mcm biasa je sudah! pijak kaki kang!

    misz.hanie,
    kotak jerit? ko nak meroyan eh? ish²..
    camne nak letak chatbox ek? aku tak reti la...huhu

    ReplyDelete