Tuesday, October 18, 2011

Bas No. 2

aku sekarang berada di Johor Bahru. sesuatu perbuatan tu pasti ada niat. maka niat aku yang mulia ini, aku nak ke Machap Johor pada petang sabtu lepas.
kenapa? sebab nak melawat makdak di Machap. *konon-konon lah kannnn..hahaha* padahal ada motif lain. kehkehkeh. motif ape, biarlah rahsia..


sumber: google
tu la dia bas no. 2

Bas no. 2 ni adalah bas sangkut-sangkut orang kata. aku panggil bas ting-tong *ting tong- bunyi loceng*. itu la bas aku naik masa nak ke machap tu. tambang bas tu untuk gadis manis comel macam aku =P adalah sebanyak RM8.80. lepas ni nak naik bas ekspress je.

kelebihan baik bas no. 2 ni:

1. korang akan menikmati pemandangan kehijauan dengan pokok getah dan kelapa sawit sebab ikut laluan jalan lama.
2. laluan adalah Larkin-Tampoi-Skudai-Kulai-Senai-Simpang Renggam-Machap-Ayer Hitam.
3. nama pun bas ting-tong, mesti la ada orang akan tekan loceng nak turun bas sebab dah sampai ke destinasi. kejap-kejap berhenti kejap-kejap berhenti. bila nak sampai woi? huhu
4. bas tu bas ekon, tapi panas weii. berpeluh aku. nak je aku bawa kipas garfield-cucuk-cpu aku neh.
5. perjalanan aku dari larkin ke machap mengambil masa 2 jam. mengucap panjang aku.. =_=#
6. tidur dalam bas tu tak lena berbanding tidur dalam bas ekspress.
7. pakej berhenti di bas stop tepi jalan depan rumah. menarik kan?
8. sekarang aku dah tahu camne nak pergi ke area yang dekat seperti Tampoi-Skudai-Kulai.


just nak shared pengalaman aje. sekarang dah tahu camne nak naik bas no. 2 bila nak ke Machap. tapi lepas ni jangan harap aku nak naik bas no. 2 ni lagi. baik aku naik bas ekspress ke ayer hitam terus. huhuhu..

sekian.





3 comments:

  1. lalu niu jilen singgah rumah gua dilupa jangan

    ReplyDelete
  2. wan habibah,
    kat mana tuuuuu..hehehe

    darab dua,
    bagi alamat la woi. kehkehkeh

    ReplyDelete