Tuesday, December 8, 2009

Jika kamu...

jika kamu baik pada ku.
aku akan baik pada mu.

jika kamu ketuk kepala ku.
aku akan ketuk kepala mu dua kali ganda.

jika kamu sayang pada ku.
aku akan sayang kamu juga.

jika kamu memaki aku.
aku akan maki maki maki kamu.

jika kamu cinta aku.
aku akan pikir dulu cinta itu ok atau tak.

jika kamu berikan aku hadiah.
aku akan berikan kamu hadiah senyuman.

jika kamu mengusik aku.
aku akan mengusik kamu sampai kamu menanges.

jika kamu es-em-es aku.
aku akan balas es-em-es kadar segera.

jika kamu berdiri.
aku duduk seorang diri.

p/s: karya liliyuli di peringkat kebangsaan.

7 comments:

  1. jika teringat tentang dikau
    jauh di mata dekat di hati
    apakah sama yang kurasa
    ingin jumpa walau ada segan
    tak ada niat untuk berpisah denganmu

    *lalalalallalalala*

    ReplyDelete
  2. aiseyyy..

    cayalah....

    ekekkekeke..

    ni dah boring2 tunggu kol 5 lah ni nak balik ek?

    ReplyDelete
  3. pehhh..sjk bila lu ati taman ni??
    hahahahaha

    ReplyDelete
  4. pergh...a samak sayed pun nangis... hahahahaha

    ReplyDelete
  5. giler kentang...
    dak lili bermadah helah lite2 dah skang ni

    wa KAGUM!

    ReplyDelete
  6. paiseh,
    serius la tu...hahaha

    ezam,
    tu lirik lagu 'jika' kan...eleh.

    tedi,
    huhuhu...mana tau neh?

    hanie,
    sejak peristiwa itu...ekeke

    azizee,
    bukan a samak sayed je...bos wa pun jugakkk..hahaha

    yanie,
    jgn la kagum sgt..sikit² je sudah..hahaha

    ReplyDelete