Wednesday, March 23, 2011

Adik S ambil keputusan SPM

hari ini keputusan SPM (Sijil Pelajaran Malaysia) keluar untuk tahun 2010. selalunya perasaan nak ambil keputusan SPM tu semacam 'sesuatu' je kan? debar dia macam nak terkeluar melantun-lantun ko punya jantung kan? teringat pula masa aku nak ambil keputusan SPM dulu. aku dah agak dah keputusan aku dapat macam tu. kahkahkah! subjek yang aku nak tengok paling awal sekali adalah matematik dan matematik tambahan. ternyata! dua subjek ini keputusan dia tersangatlah berbeza. macam langit dan bumi. macam durian dan strawberi. macam kereta dan basikal.

nak tahu ke?
tak payahlah. perkara yang lepas jangan dikenang, nanti merana diri. ewahh! hahaha..

aku call puan ibu kat rumah (kampung) jan 1130am untuk bertanyakan keputusan apa yang si S dapat. fyi, si S ini anak puan ibu yang ke-4, lelaki. si S tersangatlah malas nak belajar. yang dia tahu melepak jek. kalau ikutkan hati aku, tak nak aku ambil tahu keputusan dia tu. aku dah dapat agak dah keputusan dia banyak apa. heh!

aku: S dapat ape SPM?
puan ibu: dia lom ambil lagi. kawan dia datang naik moto ajak dia pergi pun dia tak nak.
aku: kenapa??
puan ibu: dia merajuk. dia nak pergi sekolah bawa kereta ayah, ibu tak bagi.
aku: astagfirullahalazimmmmmmm... bukan main lagi dia! mengade sungguh!! (marah)
puan ibu: tu la. ibu malas nak layan.
aku: jangan layan dia ibu. jangan layan!! biarkan dia..lantak!


tulah dia budak-budak zaman sekarang. macam-macam hal. mau je aku nalik kampung sekarang aku bagi kayu hoki sedas kat belakang badan dia. geram!!



p/s: selalu aku berdoa agar adik aku tu berubah perangai ke perangai orang yang baik-baik.. korang doakan sekali untuk adik aku tu ye. thanks.. ^_^

3 comments:

  1. Libas parang je terus..pedang samurai ke..tak pun cangkuL

    ReplyDelete
  2. dulu gi ambik result SPM kayuh basikal jer...

    (^^,)❤..

    ReplyDelete
  3. dunia abstrak,
    erk..tu tajam sangat tu..ada yg tumpul sikit tak? hahaha

    yanie,
    aku jalan kaki je weh T_T

    ReplyDelete