Thursday, October 29, 2009

Kuih

cuba teka kuih apakah itu?
bukan kuih koci.
bukan juga kuih karipap.

.

.

.

.

.

.

.

.


jeng! jeng! jeng!
jeng! jeng! jeng! lagi.
gambar hasil daripada penculikan di google

nama kuih tu ialah kuih puteri dua sebilik. nama kuih tu aku tahu dari member kat opis ni. semalam ada tahlil kat opis ni haa..so, ada la makan² skit kan.. first time aku jumpa weh..huhuhu. al-maklum la aku baru je 23 tahun hidup. tinggal pun kat London. baru je balik Malaysia ni bulan nam hari tu. hahaha. cara bungkus kuih ni sebiji macam kuih koci. dari luaran anda memang tertipu. aku dah kena dah semalam yela ingatkan kuih koci. rupanya kuih lain.


ingatkan semalam aku nak up entry. tapi atas kesibukan mengalahkan adik aku buat keje sekolah. aku up kan je hari ni. semalam aku siap dah google kuih ni. dari semalam sampai la ke hari ni aku konpius. konpius ngan nama kuih ni la setelah di gugel. ada orang panggil kuih puteri dua sebilik dan ada orang panggil kuih dua puteri sebilik. haih..mana satu tah.


korang panggil kuih tu ngan nama ape?



9 comments:

  1. ++ aku panggil kuih USHA2 KENYANG PEROT....hahhaha

    ReplyDelete
  2. aku panggil kuih telan dan sedawa..

    nama dia unik sungguh!

    ReplyDelete
  3. ah kuih ni kat kampung gua bersepah ajer. lu kena beli buku mari mengenal kuih-kuih malaysia la buat panduan.

    ReplyDelete
  4. masa dekat london apasal gua x pernah terserempak dengan lu? lu duduk daerah mana?

    ReplyDelete
  5. kuih puteri 2 sebilik lebih sastera. yg itu kot.

    ReplyDelete
  6. tempat aku panggil puteri malu-malu kucing..

    ReplyDelete
  7. y.a.n.i.e
    ♦ko tu sume kuih ko panggil gitu kan? hahaha

    si tedi,
    ♦ko pun sama mcm yanie..hehe

    arabella,
    ♦sila bawa bertenang..hahaha

    apei,
    ♦owh ye ke? baiklah sifu..ekeke

    jo,
    ♦aku dok kat area Pimlico..ko celah mana weh?
    hahaha!

    yobsumo,
    ♦aku pun rasa demikian~

    niena,
    ♦erkk..biar betul? jeng jeng jeng!

    macha,
    ♦ko memang pemakan~

    ReplyDelete